برگزاری نشست علمی-تخصصی

بسمه تعالی

به مناسبت آزادسازی خرمشهر برگزار شد:

نشست علمی- تخصصی تبیین گام دوم انقلاب

 

مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها به مناسبت آزادسازی خرمشهر و نیز سالروز رحلت امام خمینی رحمه الله علیه و بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد، نشست علمی تخصصی «تبیین گام دوم انقلاب» را در تاریخ 7/3/98 برگزار کرد.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله رفسنجان به توضیح گام ها و اهداف انقلاب و به خصوص گام دوم از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت.

وی در ابتدا به شب قدر و ارزش و اهمیت آن اشاره کرد. در ادامه در کلامی کوتاه به شخصیت شناسی امام خمینی پرداخته و بیان داشت که ایشان به دلیل داشتن شخصیت والا در در زمینه ها و جهات مختلف، یکی از بارزترین علمای اسلام گردند.

نماینده ولی فقیه در مورد پیروزی انقلاب اسلامی چنین گفتند:

« انقلاب اسلامی در واقع از سال 42 آغاز شد و از همان زمان جهت رسیدن به مطلوب شهید داده ایم … قبل از حکومت شاهنشاهی نیز حکومت ما، دینی بود.»

وی اذعان داشت که انقلاب اسلامی ایران دارای 5 هدف اساسی بود. اولین و البته سخت ترین هدف و گام، ایجاد انقلاب اسلامی است که در سال 57 توسط امام راحل به وقوع پیوست. در گام دوم انقلاب، باید نظام اسلامی تشکیل شود. تشکیل ارگان ها و سازمان های مختلف در این راستاست. وی تاکید کرد که اکنون در این مرحله از انقلاب قرار داشته و این گام دارای دو بخش تبیین و اجرا است. برای عملی شدن گام دوم، مردم باید بیانیه را خوانده و عمل نمایند؛ چراکه اصل کار بر عهده مردم است.

حجه الاسلام بیاضی زاده ادامه داد: گام سوم انقلاب، ایجاد دولت اسلامی است. بنابراین طرح مسئله «جدایی دین از سیاست» کاملاً اشتباه و به دور از هدف انقلاب است. همچنین مرحله و گام چهارم به ایجاد جامعه اسلامی اختصاص دارد. جامعه اسلامی، جامعه ای است که مردم آن اهل رعایت باشند. یکی از موارد بیانیه گام دوم این است که ایجاد جامعه اسلامی با تبیین سبک زندگی اسلامی، امکان پذیر است.

نماینده ولی فقیه سپاه ثارالله رفسنجان از مرحله و گام پنجم به تمدن اسلامی یاد کرده و بیان کرد که این مرحله، زمینه ساز ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد.

وی در ادامه به بحث زمان آغاز هر یک از گام های اول و دوم پرداخته و اشاره کرد که در شروع گام اول، اختلاف است؛ برخی زمان آغاز آن را از شروع انقلاب دانسته و برخی دیگر آن را مربوط به سخنرانی رهبر معظم انقلاب مدّ ظلّه العالی در سال 1370 می دانند. در این گام تاکید بر دولتمردان است. اما گام دوم که بر مردم تکیه دارد، از سال 1397 آغاز می شود.

وی در پایان چنین بیان کرد: با رعایت چند محور در گام دوم انقلاب می توان به گام آخر، یعنی تمدن اسلامی رسید. این چند گام عبارت اند از: 1. علم و پژوهش       2. معرفت و اخلاق و مهدویت       3. اقتصاد

نشست مذکور با دعا برای ظهور امام زمان و صلوات بر محمد و آل محمد خاتمه یافت.

  • 5 stars
    نظر از: زینبیه چهار محال و بختیاری
    1398/07/23 @ 09:36:05 ق.ظ

    زینبیه چهار محال و بختیاری [عضو] 

    خداقوت

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.