برگزاری نشست پژوهشی

نشستی با عنوان«راهکارهای افزایش اراده» در مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها برگزار شد.

مدرسه  علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها در راستای انگیزه بخشی به طلاب نشستی با عنوان راهکارهای افزایش اراده با حضور استاد محترم حجت الاسلام والمسلمین علی هاشمیان و جمعی از طلاب محترم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کرد. در این نشست که در تاریخ 4/7/1400 در محل سالن اجتماعات این مدرسه برگزارشد، به ابعاد و جوانب مختلف موضوع پرداخته شد. استاد محترم به شرح اراده و راه افزایش آن پرداخته و چنین گفتند:

اراده به معنای صرف تلاش کردن نیست؛ بلکه باید در کنار آن، علم نیز داشت. خیلی از چیزهایی که انسان ها از خودشان می دانند، خودشناسی نیست، بلکه شناخت برخی از صفات است. درواقع اکثر انسان ها چیزی از خودشان نمی دانند. منظور از خودشناسی این است که ما بدانیم چه کارایی هایی داریم و چطور باید از آن استفاده کنیم؟

برای رشد باید ابزارهای رشد را شناخت. مهمترین ابزار رشد انسان در بدن، مغز است. باید مغز را شناخت و دانست که با آن چکار باید کرد؟ مغز قابلیت دارد که تمام خاطرات خوب و بد را بشناسد. مغز با مطالعه وکار کشیدن از آن، فعال تر می شود.

تا خودشناسی نداشته باشیم، اراده رسیدن به جایی را نخواهیم داشت؛ چون نمی توانیم هدف تعیین کنیم. باید اهداف و رسیدن به آنها را تصور کرد. تصور کردن، راه را برای رسیدن به هدف آسانتر می کند؛ چون از دیدگاه ذهن، چندبار این کار انجام شده است.

ایشان در پایان نیز گوشزد کردند که اگر می خواهید، صاحب اراده شوید، باید زیرساخت ها را درست کنید.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.