برگزاری نشست فرهنگی

نشست فرهنگی با عنوان «افسردگی زنان و راههای حل این مسئله» برگزار شد
مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها رفسنجان اقدام به برگزاری نشست فرهنگی نمود.
?این نشست در تاریخ 4/7/1400 با حضور استاد محترم سرکار خانم شفیعی، مشاور مدارس علمیه برگزار شد. وی ابتدا به ویژگی های و علائم افراد افسرده پرداخته و در مان آن را برگزاری جلسات روانشناسی و دارو درمانی خواند.
?خانم شفیعی بیان کرد که زنان 5برابر مردان در معرض افردگی هستند و دلیل آن : سبک خشم مخفی زنان،مسائل فیزیکی زن(مثل عادت ماهانه و یائسگی) می باشد.
مشاور مدارس علمیه افزود: برای پیشگیری از افسردگی باید: مهارت رابطه میان فردی ،کنترل استرس ،کنترل خشم، مهارت های زندگی،خود شناسی،غلبه بر احساسات و … را آموزش ببینیم.
انواع افسردگی نیز به شرح ذیل می باشد : بالینی- مالیخولیایی- روان پریشانی- افسردگی عاطفی –افسردگی خویی،فصلی .
?وی در پایان برای درمان افسردگی در ماههای اولیه ابتلا به موارد زیر اشاره کردند:1-از آنجا که افسردگی بیشتر ناشی از اضطراب و فشار روحی است و فرد وقتی دچار آن می شود ابتدا باید دلیل این فشار ها را ریشه یابی کند .2-عوامل ناراحت کننده را از خود دور کنید.3-ارتباط معکوس انجام دهیم (مثلا وقتی ناراحتیم بخندیم).4-افکار منفی را از خود دور کنیم.5-گفتگوی درونی خود را متوقف کنیم.6-مثبت اندیش باشیم.7-ورزش و نرمش را فراموش نکنیم (ورزش گروهی).8-خواب و خوراک و سبک زندگی خود را تنظیم کنیم.9-ایمان و اعتقادات مذهبی داشته باشیم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.