مهدي- عجل الله - در آينه خطبه غدير

جريان غدير و خطبه با عظمت آن فقط يك قصه تاريخي خاص نيست كه زمان آن گذشته و هيچ نقشي در امروز و فرداي جامعه اسلامي نداشته باشد ، و همين طور يك حادثه شخصي نيست كه پيامبر - صلي الله عليه و آله و سلم -فقط اميرمومنان علي- عليه السلام- را به عنوان وصي معرفي نموده باشد و در نتيجه تاريخ مصرف و مبحث آن گذشته باشد؛بلكه در غديرخم و خطبه غديريه ، توسط پيامبر دورانديش و آينده نگر اسلام ، تاريخ كل بشريت رقم خورد ؛ چرا كه امامت تمامي امامان دوازده گانه در طول تاريخ مطرح و تبيين شد ، حقيقتي كه از اميرمومنان - عليه السلام - آغاز  مي شود و به مهدي صاحب الزمان- عجل الله - منتهي مي گردد.

     در بخش هاي پاياني خطبه غديريه ، رئوس برنامه هاي مهدي- عجل الله - بيان شده تا هم خط سير تاريخ جامعه اسلامي ترسيم گردد و هم آينده ي روشن و زيباي جامعه ي بشري نشان داده شود ؛ لذا دعوت مردم و بيعت گرفتن از آنان بر همين محور كلي بوده است .

     در بخشي از اين خطبه مي خوانيم : « اي مردم ! پس از خدا بترسيد و با علي و حسن و حسين « وَالْائِمَّةَ كَلِمَةً طَيِّبَةً بَاقِيَةً؛ و امامان به عنوان كلمه پاكيزه باقيه» بيعت كنيد! هر كس حيله كند ، خداوند او را هلاك مي كند و هر كس وفا كند ، مورد رحمت الهي قرار مي گيرد









5


 .

   اولين نكته اي را كه پيامبر اكرم درباره ي حضرت مهدي- عجل الله -  گوشزد مي كند،اين است كه : مهدي - عجل الله- از ما خانواده نبوت و امانت است : « اي مردم به درستي من نبي،و علي وصي من است . بدانيد كه آخرين امام از ما ، مهدي قائم است ».

     آن حضرت در خطبه تاريخي غديريه در حضور بيش از يكصد هزار نفر اين بشارت را داد كه در زمان حضرت مهدي عجل الله اسلام جهاني خواهد شد؛ آنجا كه فرمود:« بيدار باشيد او ( مهدي ) غالب براساس دين است »

   حضرت ختمي مرتبت در خطبه غدير اين تسلي را به مظلومان عالم داد كه مهدي عجل الله- انتقام آنها را خواهد ستاند ؛ آنجا كه فرمود « آگاه باشيد اوست كه انتقام خون دوستان خداي عزيز و جليل را  مي گيرد ».

     رسول خدا  در ادامه مي فرمايند :« بيدار باشيد او كشنده هر قبيله اي از اهل شرك است ». اين شرك در هر لباس و در هر نقطه و با هر قدرت و امكاناتي كه باشد، توسط آن حضرت از پا در خواهد آمد و يا قدرت هدايتي آن حضرت برآنها غالب مي شودومنجربه هدايت آنان مي گردد. در برخي نقل ها آمده است : آگاه باشيد كه او (مهدي) غالب بر هر قبيله اي و هدايتگر آن خواهد بود ». 

 

           عید غدیر

     

 

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.