کرسی آزاداندیشی

رهبر معظم انقلاب

«آزاداندیشى یعنى آزادانه فکر کردن، آزادانه تصمیم گرفتن، ترجمه‌اى، تقلیدى و بر اثر تلقین دنبال بلندگوهاى تبلیغاتى غرب حرکت نکردن. لذا شامل علم، معرفت، مشى سیاسى، شعارها و واژه‌ها و خواسته‌هاى متعارف سیاسى و اجتماعى هم مى‌شود. اگر امروز غرب مى‌گوید دمکراسى، ما باید فکر کنیم ـ‌آزادفکرى یعنى این‌ـ ببینیم آیا همین که او مى‌گوید درست است و دمکراسى به صورت مطلق ارزش است یا نه، قابل خدشه است؟»

در روز دوشنبه 1396/8/22، کرسی آزاداندیش با عنوان «تاثیر اخلاق بر پیشرفت علم» با حضور حجه الاسلام ولمسلمین احمدیان در مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها- رفسنجان برگزار گردید. 

در این کرسی، طلاب به بحث و گفتگو پرداخته و در رابطه با این موضوع نظرات موافق و مخالفی ارائه دادند. در پایان استاد محترم به جمع بندی نظرات و پاسخگویی به شبهات پرداختند. ایشان در نتیجه گیری کرسی چنین گفتند:

«به طور کلی باید گفت که منظور از اخلاق، حالتی در انسان است که تمایل به خوبی ها داشته و از بدی ها تنفر دارد. برای کسب چنین اخلاقی هم عوامل بیرونی مثل معلم اخلاق موثرند و هم عوامل داخلی؛ یعنی اراده و خواست انسان. تا خود انسان نخواهد کسی قادر نیست وی را به حرکت وادارد. چنین اخلاقی در تمامی زمینه های زندگی انسان موثر بوده و باعث موفقیت وی می گردد.»

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.