:

                               سلام به وبلاگ ما خوش آمديد

 

                                

      در اينجا مي توانيد مطالبي از جمله:

مختصري از زندگاني حضرت مهدي عجل الله

و اثبات ولايت حضرت علي عليه السلام

را مطالعه كنيد

 

www.po137.blogfa.com  تصاوير زيبا سازي وبلاگ 

 

 

خلاصه ای از امامت امام زمان(عج)

      امام مهدی در پانزدهم  شعبان سال 250-ه در سامرا به دنیا آمدند نام و کنیه آن حضرت با نام و کنیه رسول خدا- صلي الله عليه و اله- یکی است روایات بسیاری ازرسول خدا براین موضوع تاکید دارد.نام ایشان را معمولا باحروف جدا به شکل (م ح م د) وعلت آن را نهی امامان عليهم السلام از ذکر نام آن حضرت دانسته اند از این معمولا با لقب از ایشان یاد می شود . مهدی ، حجت ، قائم ، صاحب الزمان ، خلف صالح از لقب های آن حضرت است اما به مهدی شهرت یافت.

ولادت امام مهدی و امامت آن حضرت پس از امام حسن عسکری عليه السلام از موضوعات مسلم وغیرقابل انکار در نظر عالمان شیعه است که آن را با تکیه بر روایات قطعی و صحیح درکتب و نوشته های خود آورده اند.

 

 

 

      برخلاف تصور نادرست برخی دانشمندان چون ابن خلدون که اعتقاد به وجود مقدس امام مهدی را مخصوص شیعه دانسته و به روایات این موضوع ایراد گرفته است بسیاری ازدانشمندان اهل سنت ضمن اشاره به نام و لقب آن حضرت ، ولادت ، نسب ، صفات ، ظهور جایگاه و نقش ایشان را در امامت پیشوایان شیعه مورد تاکید قراردادند.

 

 

                    www.aksha.ir  تصاو.یر زیبا ساز وبلاگ - عکسهای زیبا

 

       پنج سال نخست عمر شریف امام زمان با زندگانی امام عسکری عليه السلام همراه بود و پس ازشهادت ایشان در سال  260 آن حضرت از نظرها پنهان  و دوره غبیت آغازشد .

 

 

                   www.aksha.ir  تصاو.یر زیبا ساز وبلاگ - عکسهای زیبا

 

    

غیبت شامل دو بخش صغری وكبراست. غیبت صغری از سال 260 تا 329 به مدت 69سال ادامه داشت و در این مدت شیعیان از طریق نایبان خاص با امام ارتباط داشتند.پس از رحلت آخرین سفیر و نائب خاص آن حضرت در سال 329 غیبت کبری آغاز شد و تا کنون ادامه دارد . برای غیبت امام مهدی علت های مختلفی را برشمرده اند که مهم ترین آنها عبارتند از :             

 

                              www.aksha.ir  تصاویر متحرک و زیبا ساز وبلاگ

      حفظ جان : ادامه زندگی مهدی ارواحنا فداه و در امان بودن از ستم عباسیان اصلی ترین علت غیبت آن حضرت به شمارآمده است . ستم های بی شماری که عباسیان برخاندان رسول خدا به ویژه امامان روا داشتند . برهیچ کس پوشیده نیست . آزارهای روحی و روانی ، دستگیری حبس وشهادت امامان از جمله عواملی است که موجب شد برای ادامه هدایت انسان ها امتداد یابد به ویژه که روایات متعددی وجود دارد که پیش از تولد آن حضرت سختگیری ها و مراقبت های ویژه ای از ناحیه  دستگاه حاکم صورت گرفت تا از تولد ایشان جلوگیری کنند اما موفق نشدند.

    آزمایش مردم : در روایات بسیاری آزمایش مردم به عنوان علت غیبت امام عصر قلمداد شده است.

البته در برخی از این روایات خودغیبت به عنوان عامل آزمایش مطرح شده است . و در برخی دیگرغیبت آن حضرت زمینه ساز آزمایش مردم معرفی شده است.

     عدم بیعت با طاغوت های زمان خویش: درپاره ای از روایات آمده که امام زمان غیبت کرد تا با طاغوت های زمان خود بیعت نکند.

     برخی از روایات علت غیبت را رازی از رازهای خداوند شمرده اند.









 


 

                                www.po1387.blogfa.com تصاوير زيبا سازي وبلاگ

 

          در دوران غیبت صغری : چهارتن ازشیعه و یاران برجسته امام مهدی نیابت آن حضرت را برعهده داشتند که به آنان نایبان خاص ، “نواب اربعه” یا “امم زمان” می گویند آنان یکی پس از دیگری به مردم معرفی شدند و مردم در مسائل خود به آنان مراجعه می کردند و آنان عبارتند از:ابوعمرو عثمان بن سعیدعمری ، ابوجعفرمحمدبن عثمان بن سعیدعمری ، ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی ، ابوالحسن علی بن محمدی سحری  مهم ترین وظایفی که اینان برعهده داشتند عبارتند از : زدودن شک و تردید در مورد امام مهدی و اثبات وجود آن حضرت ، پنهان داشتن نام و مکان امام مهدی (عج) ، پاسخگویی به پرسش های و سازمان دهی و رسیدگی به امور وکیلان . و با رحلت آخرین نائب خاص دوره غیبت صغری پایان یافت و تاریخ تشیع در مرحله جدیدی قرارگرفت که باید بدون حضورنائب خاص آن حضرت به را خود ادامه دهد دراین مرحله عالمان ، راویان حدیث و فقیهان واجد شرایط لازم به عنوان نائبان عام امام عصر وظیفه رهبری شیعیان را برعهده گرفتند.

این ساختارکه در زمان های بعد و به ویژه امروز به عنوان “ولایت فقیه” شناخته شده از کارآمدترین شیوه های رهبری دینی به شمارمی رود. 

 

 

 www.aksha.ir  تصاویر متحرک و زیبا ساز وبلاگ           

 

در غم هجرانت ای مهدی گدازانم چو شمع

شب نشین در مسجد ومحراب سوزانم چو شمع

رشته صبرم به مقراض غمت ببریده شده

همچنان درآتش مهر تو خندانم چو شمع

بی جمال عالم آرای تو روز من شب است

بی کمال خدمتت در عین نقصانم چو شمع

سر فرازم کن شبی از وصل خود ای نور چشم

تا منور گردد از دیدارت ایوانم چو شمع

همچو صبحم یک نقس باقیست بی دیدار تو

روی بنما مهدیا تا جان برافشانم چو شمع

در شب هجران مرا پروانه نوری فرست

ورنه از شوقت جهانی را بسوزانم چو شمع

آتش مهر تورا فیضت عجب در سر گرفت

آتش دل کی به آب دیده بنشانم چوشمع

www.po1387.blogfa.com تصاوير زيبا سازي وبلاگ

 

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.