آیت الله قاضی طباطبایی:«ای کاش من هم مثل استاد مطهری روزی شربت شهادت بنوشم .»

 10 آبان سالروز شهادت آیت الله سید محمد علی قاضی طباطبایی

آیت الله قاضی طباطبایی در دهم آبان 1358 شمسی مصادف با عید سعید قربان ،  در  خطبه نماز  عید می فرمایند :«مرا تهدید به قتل می کنند من از شهادت نمی ترسم و آماده ام و از خدا می خواهم . »

در همان روز بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در راه مراجعت به منزل توسط منافقین در خیابان مورد اصابت گلوله های ناجوانمردانه قرار می گیرد و به آرزوی خود که همان شهادت در راه اسلام بود ،می رسد .و به عنوان اولین شهید محراب نامش در تاریخ شهدای انقلاب اسلامی ثبت می شود.

پیام امام خمینی (ره) به مناسبت شهادت آیت الله قاضی طباطبایی

با کمال تأسف ضایعه ناگوار شهادت عالم مجاهد ، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید محمد علی قاضی طباطبایی- رحمه الله علیه را به عموم مسلمانان متعهد و علمای اعلام مجاهد و مردم غیور  آذربایجان و خصوص بازماندگان این شهید  تسلیت عرض و از خداوند متعال صبر انقلابی برای مجاهدین راه حق و اسلام خواستارم .

ملت عزیز و برومند ایران و آذربایجان غیرتمند عزیز باید در این مصیبتهای بزرگ که نشانه شکست حتمی دشمنان اسلام و کشور و عجز و ناتوانی و خود باختگی آنان است هر چه بیشتر مصمم و در راه اهداف اعلای اسلام و قران مجید بر مجاهدت خود افزوده و از پای ننشینند تا احقاق حق مستضعفین از جباران زمان بنمایند .

عزیز من ! در انقلابی که ابرقدرتها را به عقب رانده و راه چپاولگری آنان را از کشور بزرگ بسته است ، این ضایعات و ضایعات بالاتر اجتناب نا پذیر

 است . ما باید از کنار این وقایع با تصمیم و عزم و خونسردی بگذریم و به راه خود که راه جهاد فی سبیل الله است ، ادامه دهیم .

شهادت در راه خداوند ، زندگی افتخار آمیز ابدی و چراغ هدایت برای ملتهاست….

صحیفه نور ، ج 10 ، چ اول ، ص 110.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.