خباب ارت كيست؟

خباب در زمان جاهلیت برده ای بود که با بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با قلبی سرشار از ایمان و یقین به آیین شکوهمند اسلم گروید و این در زمانی بود که هیچ یک از مسلمانان امنیت مالی و جانی نداشتند و بسیاری از آنان مورد اذیت و آزار و شکنجه های سخت مشرکان قرار می گرفتند . خباب از جمله کسانی بود که او را به پشت در آتش می افکندند و شکنجه می کردند ، ولی این سختی ها نه تنها ذره ای در اراده و استقامت و صلابت آنان تأثیر نمی کرد ، بلکه حقانیت اسلام و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را برای آنان آشکارتر می ساخت .

خباب ارت ، با اینکه بسیار فقیر و مسکین بود، ولی کم توقع و قانع بود و به عنوان یار وفادار و فداکار در کنار پیامبر حضور داشت و به همراه او به مدینه هجرت کرد و در جنگ های گوناگون از جمله در جنگ بدر با مشرکان به مبارزه پرداخت .

پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم نیز در جنگ هی صفین و نهروان در رکاب امام علی علیه السلام شمشیر زد و از حقانیت آن حضرت دفاع کرد . او سرانجام در 73 سالگی در کوفه در گذشت .

این یار وفادار امام علی علیه السلام فرزندی به نام عبد الله داشت که خوارج ، او و همسر حامله اش را به جرم حمایت از آن حضرت به طرز فجیعی به شهادت رساندند.

                                                                         

                                                               کتاب راه روشن ،جلد 2،ص 23

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.