فاطمه -سلام الله علیها -بانی عظیم ترین خدمت

شهادت حضرت فاطمه و ایام فاطمیه - picture 1

خدمت حضرت فاطمه- سلام الله علیها- به عالم هستی قابل وصف نیست. او هم به پدرش به عنوان رسول خدا و هم به همسرش به عنوان ولی خدا و هم به امت اسلام به عنوان پیروان رسول خدا خدمت کرد؛ خدمتی که از عهده ی هیچ کسی حتی یگانه همتایش امیرمومنان نیز برنمی آمد.

اگر حضرت زهرا -سلام الله علیها- و آن خطبه های هدایت گرانه اش نمی بود امروز ما نیز باور نمی کردیم که حق با حضرت علی -علیه السلام- بوده است چرا که نفاق ها، کینه ها، دنیاگرایی ها، ساده انگاری ها، سیاست بازی ها، تبلیغ ها، تحریف ها دست به دست هم داده و امامت را چنان به انزوا کشانده بود که حتی اجازه نمی داد فریاد حق جویی حضرت علی علیه السلام به گوش احدی از آیندگان برسد.

رسالت و امامت، تحقق بخش هدف خلقت بود و این فاطمه سلام الله علیها بود که امامت را حیاتی دیگر بخشید. رسالت را مایه ی ثمر و خلقت را به هدف نزدیک گردانید.

آری قیام فرهنگی فاطمه- سلام الله علیها- حماسه ای بود که تنها از عهده ی خودش برمی آمد. آگاهی بخشی الهی زهرا -سلام الله علیها- به امت اسلامی چنان در اوج بی مثالی است که پژواک روح بخش آن تا قیام قیامت در گوش جان جهان طنین انداز خواهد ماند. حضرت فاطمه  - سلام الله علیها- مردم زمانه ی خویش را می شناخت و می دانست آن مسلمانان نمایان بی غیرت لیاقت عبرت پذیری از سخنان او و جسارت قیام به همراه او را ندارند اما می خواست برای آیندگان ضلالت را رسوا، حقیقت را برملا و حجت را تمام نماید:

«من آنچه شرط بلاغ است با شما گفتم اما می دانم که خوارید و در چنگال زبونی گرفتار. یاری نکردن وجودتان را فرا گرفته و ابر بی وفایی بر قلوبتان سایه گسترده، چه کنم که دلم خون است و باز داشتن زبان شکایت از طاقت بیرون. می گویم برای اتمام حجت بر مردمان. بگیرید این لقمه ی گلوگیر به شما ارزانی و ننگ حق کشی و حقیقت پوشی بر شما جاودانی!! یقین بدانید که آسوده تان نگذارد تا شما را به آتش افروخته ی خدا بیازارد، آتشی که مردم فروزد و دل و جان را بسوزد. آنچه می کنید خدا می بیند و ستمکار به زودی داند که در کجا می نشیند.»[1]

فاطمه-سلام الله علیها-در قیام پر حماسه‌ی فرهنگی اش لحظه ای از افشاگری و روشن گری های هدایت بخش خویش دست برنداشت تا به همه ی مسلمانان طول تاریخ بفهماند که سکوت در مقابل مهاجمان فرهنگی پذیرفتنی نیست؛ غفلت در مقابل هدف گیران ولایت و رهبری عقلایی نیست، پرده پوشی در مقابل منافقان داخلی فضیلتی نیست، ساده انگاری در مقابل طرح پر شتاب براندازی ، تحمل کردنی نیست و آن هنگام که اصل و اساس اسلام به ورطه ی خطر افتاده باشد هیچ تقیه و بهانه ای برای احدی چه زن و چه مرد شرعی نیست. باید به پا خاست، باید فریاد برآورد، بایستی در برابر ضلالت قد علم کرد وهمچون سیلی بنیان کن بر تیره خارهای نفاق خروشید.

فاطمه- سلام الله علیها- در مقابل بدعت و تحریف اسلام،آرام ننشست، برخاست ،جوشید و خروشید، افشاگری نمود و روشنگری کرد، چرا که با الهام الهی و تحدیث جبراییل از آینده خبر داشت و می دانست این روشنگری ها عاقبت دل های لایقی خواهد یافت و نقش بی نظیری را در ثمر رسانی امامت و محقق سازی هدف خلقت ایفا خواهد نمود.



[1] محمد تقی مصباح یزدی، جامی از زلال کوثر، چاپ هشتم، سال 1387 ص  148.

شهادت حضرت فاطمه و ایام فاطمیه - picture 4

  • نظر از: الزهراء(سلام الله علیها)
    1391/01/22 @ 10:23:31 ق.ظ

    الزهراء(سلام الله علیها) [عضو] 

    شکسته بال و پری ز آشیانه می برند
    تن ضعیف غریبانه شبانه می برند
    جنازه ای که همه انبیا قربانش
    چه شد که هفت نفر مخفیانه می برند؟
    شهادت مظلومانه اولین مدافع ولایت تسلیت باد
    خسته نباشید

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.