برگزاری نشست علمی- پژوهشی

نشستی با عنوان«مهارت های مورد نیاز طلاب قبل از ازدواج» در مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها- رفسنجان برگزار شد.

مدرسه  علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها- رفسنجان در راستای یاری رسانی به طلاب جهت ایجاد زندگی بهتر، نشستی با عنوان مهارت های مورد نیاز طلاب قبل از ازدواج با حضور استاد محترم سرکار خانم مرضیه حیدری به صورت آنلاین از طریق پیام رسان ایتا برگزار کرد. در این نشست که در تاریخ 6/5/99 در محل اتاق پژوهشی این مدرسه برگزارشد به ابعاد و جوانب مختلف موضوع و تحلیل مهارت های مورد نیاز طلاب پرداخته شد.

در این جلسه، استاد محترم عنوان کردند که طبق قرآن هدف از ازدواج، دسیابی به آرامش است. ایشان بعد از بیان مختصری از مسئله ازدواج در قرآن، انگیزه های ازدواج را چنین برشمردند:

1. تحمیل دیگران، 2. فشارهای خانواده، 3. یافتن حامی، 4. از دست دادن فرصت ها، 5. باز کردن راه دیگران، 6. لجبازی، 7.ترس از نفرین طرف مقابل، 8.ترس از تهدید طرف مقابل، 9. رسیدن به دارایی و موقعیت اجتماعی

ایشان ادامه دادند که سن مناسب ازدواج بنا به شرایط و موقعیت افراد متفاوت است به عنوان مثال سن ازدواج در مناطق گرمسیر به علت بلوغ زودرس و روستاها به جهت ساده تر بودن زندگی، پایین تر است. ولی ازدواج خیلی زودهنگام تحت هر شرایطی می تواند مشکلاتی را به بار بیاورد. در مورد دوستی های قبل از ازدواج جهت آشنایی بیشتر چنین گفته شد: این دوستیها سبب اختلال در نظام زندگی می شود؛ احساس گناه به سبب نا خشنودی خداوند از این ارتباط، ایجاد مشکلات روحی، ترس و اضطراب ناشی از آبروریزی و تأثیر منفی بر سلسله اعصاب، عدم تمرکز در کلاس درس و هنگام مطالعه و در نتیجه افت تحصیلی، احساس حقارت و ذلت دختر درصورتی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته باشد، احساس خیانت به همسر آینده هنگام ازدواج. همچنین اشکالات جدی دیگری را نیز دارد.

طبق نظر استاد گرامی برخی از شیوه های نادرست ازدواج عبارت اند از: ازدواج مدرن، خواستگاری دختر از پسر، اعلام عشق به پسر، ازدواج اینتر نتی.

برخی از آسیبهای ازدواج عبارت اند از: 1.شتابزدگی در ازدواج، 2.ازدواج فوری بعد از جدایی، 3.آرمانگرایی در ازدواج ، 4.قسمت و شانس در ازدواج، 5.سوگند برای ازدواج، 6.کم رویی در ازدواج، 7.دادن قول ازدواج.

در ادامه استاد محترم به بیان برخی موانع ازدواج پرداختند: 1. استخاره بی مورد، 2. نارضایتی والدین، 3. مانع‌تراشی دیگران، 4. اعتیاد به مواد مخدر، 5. سختگیری والدین.

در پایان استاد محترم بیان چند کتاب جهت مطالعه بیشتر طلاب معرفی کردند:

1. گلبرگ زندگی 1و2 (حسین دهنوی) – 2. سین جین های خواستگاری (دکتر داوودی) – 3. آنچه باید یک  زن بداند (اسدالله محمدی نیا)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.