کارگاه مدیریت زمان

کارگاه «مدیریت زمان» برای عموم طلاب مدارس علمیه خواهران استان کرمان برگزار شد.
کارگاه مدیریت زمان توسط واحد پزوهش مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها- رفسنجان در روز پنجشنبه 25 شهریور ماه جاری و با حضور استاد محترم جناب آقای محمدرضا فؤادیان از طریق سامانه مدرس برگزار شد. در این کارگاه یک و نیم ساعته ابتدا استاد به تعریف برنامه ریزی پرداختند.
وی در ادامه، 12 مورد از الزامات توجه به مدیریت زمان را که بسیار کاربردی است، مطرح کرد. اولین کار برای برنامه ریزی از دید استاد، نوشتن اهداف است. اهداف به کارهایی گفته می شود که تمام استعداد و فرصت ما صرف آن می شود .
استاد ادامه داد: در گام بعدی، تهیه لیست است. این لیست می تواند هفتگی (کوتاه مدت) یا ماهیانه (میان مدت) و یا تمام عمر (بلند مدت) باشد. گام سوم نیز پرداختن به اولویت هاست؛ یعنی پرداختن به هدف های مهم که معمولا سخت تر هستند.
طبق گفته حجه الاسلام فؤادیان: در گام چهارم لازم است که به اثار و برکات انجام کارها و اهداف توجه داشت. همچنین در گام پنجم، سعی بر این است که بر یک کار تمرکز داشته و همزمان چند کار با هم انجام نگیرد. سرعت در انجام کارها ششمین گام در مسیر مدیریت زمان است. در هفتمین گام لازم است که به روز بوده و در هشتمین گام، افراد باید بر استعداد های منحصر به فرد خود توجه داشته باشند.
وی ادامه داد در گام های نهم تا دوازدهم لازم است که محدودیت ها را بهانه قرار نداده و مثبت اندیش باشیم. همچنین اهداف بزرگ را به اهداف کوچکتر تقسیم کنیم و در نهایت قدرت نه گفتن را داشته به دست آوریم؛ چون در غیر اینصورت تمام برنامه ریزی هایمان به هم می خورد.
استاد در پایان گفت: انسان های موفق در هر حوزه ای هدف دارند و موفقیت بدون هدف، امری باطل و محض است. ملاک و معیار تمام هدف های زندگی، مدیریت زمان است و مدیریت زمان، مقدمه برای برنامه ریزی است. انسان تا وقتی برنامه ریزی نداشته باشد، نمی تواند به اهداف بزرگش برسد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.