هم اندیشی کادر

باسمه تعالی

جلسه هم اندیشی با عنوان «بررسی راهکارهای کاهش اختلافات خانوادگی» در مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها- رفسنجان برگزار شد.

مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها- رفسنجان در راستای تحقق یکی از وظایف حوزه های علمیه خواهران مبنی بر ایجاد خانواده سالم و کمک به رفع اختلافات خانوادگی، اقدام به برگزاری هم اندیشی با عنوان « بررسی راهکارهای کاهش اختلافات خانوادگی» با حضور مدیر، معاونین و مشاور محترم مدرسه نمود. در این هم اندیشی که در تاریخ 6/7/1399  برگزار گردید، اعضای شرکت کننده به بیان نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند و چنین عنوان کردند:

پیشگیری، بهتر از درمان است و باید علاج واقعه را قبل از وقوع نمود. لازم است که خانواده ها، با تربیت صحیح فرزندان، از اختلافات خانوادگی در آینده جلوگیری نمایند. همچنین باید تفاوت های فردی زن و مرد شناخته شده و جایگاه هر یک از ایشان تبیین گردد تا هرکس با شناخت دیگری، بهتر بتواند او را درک کرده و عملکرد مناسبی داشته باشد. در مرحله بعد باید دانست سازگاری و صبوری نقش بسیار مهمی در ایجاد خانواده سالم و رفع اختلافات دارند. در گذشته با وجود مسائل و مشکلات مختلف زندگی، باز هم زن و شوهر، با هم سازگاری کرده و زندگی را بدون درگیری ادامه می دادند. اکنون نیز لازم است با کار کردن روی شخصیت آنها، ناسازگاری را از بین برد.

بالابردن سواد و مطالعه در زمینه مهارت های زندگی می تواند کمک شایانی به حل اختلافات خانوادگی بکند. همچنین باید تجمل گرایی و چشم و هم­چشمی را از خود دور کرد. لازم است که حوزه های علمیه اول روی طلاب و اساتید خود کار کنند و آنها را به زندگی خانوادگی ساده و سلامت سوق دهند.

در این جلسه مقرر شد که مدرسه علمیه برای آموزش طلاب و یاری ایشان در جهت تشکیل خانواده سالم و کمک  به رفع اختلافات خانوادگی، با تشکیل گروه و برنامه ریزی و ارائه مطالب مختلف از جمله بیان خاطرات، بیان مطالب مربوط به هنر زناشویی، معرفی کتاب و …. به آموزش و تقویت طلاب در این زمینه بپردازد. همچنین با توجه به موضوع این جلسه و محدودیت زمانی، برنامه ریزی برای چگونگی تشکیل گروه و مدیریت آن، به جلسه دیگری موکول شد.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.