تکریم مادران شهداء

دیدار و تکریم از مادران شهدا به مناسبت ولادت حضرت فاطمه سلام الله علیها

روز سه شنبه مورخ 7/12/1397 مصادف با ولادت باسعادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه سلام الله علیها و روز زن، جمعی از اساتید و طلاب مدرسه علمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها – رفسنجان به دیدار مادران شهدای این شهرستان رفتند.

ایشان در ابتدا به دیدار مادر بزرگوار شهید حمید شریفی رفته و با اهداء گل و شیرینی از ایشان قدردانی کردند. مادر بزرگوار شهید از فرزند خود چنین یاد کردند:

«ایشان بسیار مهربان بوده و همیشه به خواهران و برادان و اقوام رسیدگی  نموده و از احوال آنها باخبر بودند. همچنین قبل از شهادت خود دیگران را بسیار دعوت به صله رحم می نمودند. از دیگر خصوصیات ایشان، شوخ طبعی بوده و حرف خود را با خنده و شوخی می زدند تا هم موثر باشد و هم باعث رنجش دیگران نشود. »

شهید حمید شریفی متاهل و دارای دو پسر بودند که در عید غدیر سال 1381 در کوه های سیرچ کرمان به دلیل اصابت هواپیما با کوه به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

توصیه این مادر بزرگوار به طلاب این بود که حتما نماز خود را اول وقت ادا کرده و برای همه مردم دعا نمایند.

پس از دیدار با این خانواده، به دیدار مادر بزرگوار شهید عباس قلی زاده رفته و با اهداء گل و شیرینی از ایشان به خاطر صبر و پایداری شان تقدیر نمودند. ایشان به دلیل کهولت سن، خاطره خاصی از فرزند شهیدشان به یاد نمی آوردند؛ لذا خواهر شهید در مورد خصوصیات آن بزرگوار صحبت کرده و چنین گفتند:

شهید عباس قلی زاده فرزند هشتم خانواده، مجرد و دانشجوی ترم دوم دانشگاه شهرکرد و بسیار غیرتی بودند؛ طوری که حتما خودشان خواهرانشان را به مدرسه می رساندند. ایشان بسیار خوش قلب بوده و در کارها به مادر و پدر خود کمک می کردند. همیشه والدین را بر خود ترجیح می دادند. خواهر شهید خاطر نشان کردند که به دلیل وجود و برکت شهید است که مادر ایشان هنوز توانایی انجام کارهای خود را دارند.

خواهر شهید در جواب یکی از طلاب در رابطه با این سوال که «ما برای ادامه راه شهداء، چه باید انجام دهیم؟» عنوان کردند که برای این کار باید از مسئولین شروع کرد. باید اشرافی گری و تجملات از بین برود و مسئولین و پس از آن مردم بدانند که آرمان و هدف شهداء چیست و به آن نزدیک شوند.

شهید عباس قلی زاده در سن 20 سالگی در منطقه شیخ صالح غرب کشور به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. لازم به ذکر است که برادر بزرگ ایشان، احمد قلی زاده نیز در دفاع مقدس جانباز شیمیایی بوده اند.

نام ایشان را در ابتدا «مجید» نام گذاشتند. اما در سن حدود 2 سالگی به بیماری سختی مبتلا می شوند، پدر ایشان نذر می کنند که اگر فرزندشان شفا یابد اسم ایشان را به عباس تغییر دهند. به لطف خداوند ایشان شفا پیدا کرده و نامشان «عباس» می شود. همچنین گفتنی است که تولد این شهید بزرگوار، مصادف با شهادت حضرت ابوالفضل علیه السلام و شهادت ایشان، مصادف با تولد حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام بوده است.

پس از خداحافظی با این خانواده، به دیدار مادر شهیدان رضا و حسین خیرخواه رفته و با اهداء گل وشیرینی از ایشان تشکر و تقدیر نمودند. این مادر بزرگوار، دو شهید به نام های رضا و حسین به انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند.

شهید رضا خیرخواه مجرد بوده و ده سال پیش در آخرین ماه سربازی در درگیری با قاچاقچیان در شهر جیرفت به شهادت رسیدند. شهید حسین خیرخواه متاهل و دارای سه فرزند بودند که در هشت دفاع مقدس جانباز شده و چند سال پس از جنگ به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

مادر شهیدان خیرخواه به دلیل کهولت سن و آلزایمر خاطره و سخن خاصی از شهیدان خود نداشتند و فقط عنوان کردند که بسیار مهربان و خوب بوده اند.

قبور مطهر همه شهدای یاد شده در گلزار شهدای شهرستان رفسنجان واقع شده است. همچنین نکته مشترک بین خانواده های شهدا این بود که افراد خانواده ایشان در مشکلات و گرفتاری ها به شهدای خود متوسل شده و از آنها حاجت می گیرند.

این دیدار معنوی و با خانواده های معزز شهدا از ساعت 10 شروع شده و در ساعت 12:30 پایان یافت.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.